fredag 17 januari 2014

det där med att spotta (det här har ingenting med spott att göra)

Ja, alltså, jag skulle ju börja "spotta ur mig" inlägg och texter. Går väl sådär. Den här veckan var helvetisk, fredag sällan SÅ efterlängtad. Längtade bara efter att få komma hem och typ lägga mig på soffan och gråta. Det gjorde jag inte, för när jag väl lämnat jobbet och plockat upp barnet och hade en hel helg framför mig kände jag mig inte ledsen längre. Bara lite matt. Och sedan lyssnade jag på Raymond & Maria och blev på så himla gott humör. Funderade på varför jag blir så glad av deras musik, den är ju ändå rätt…cynisk. Kom på att det troligen beror på att jag själv har samma cyniska/ironiska inställning till livet, och tycker de är så smarta. Och det där att känna igen sig i någon är ju bland den bästa känslan som finns. Det där "EXAKT så tänker jag också". Och det är jag inte bortskämd med i mitt liv. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar