onsdag 17 oktober 2012

socker på såren

Är ensam med E några dagar. Gräsänka som vissa säger. Geographical single var visst det vedertagna i Bryssel. Känner mig mest som en ensamstående mamma. Och tungt är det, fast det bara är tillfälligt. Lägg till en förkylning på barnet och det är upplagt för gnäll och pirr från hennes sida - och trötta armar och trött huvud från min sida. På eftermiddagen tröt mina krafter så till den grad att jag kände mig tvungen att på vår eftermiddagspromenad slira in via butiken efter lite godsaker. En halv liter cola, en godispåse och ett mormorsbesök gav den boost som behövdes för att klara resten av kvällen. Nu sover barnet och jag njuter en kopp te och några bitar mörk choklad i soffan.

Lyckan i det.

Och ja, one of these days borde jag kanske ta tag i mitt sockerberoende. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar