torsdag 6 mars 2014

returen

Och hur gick arbetsresan? Jo, tackar som frågar! Riktigt fint. Jag sov som en prinsessa i en fantastiskt skön hotellsäng i ett lagom svalt hotellrum. (Herregud vad min egen säng "kunde vara skönare"). Jobbade långa dagar och träffade en hel del trevliga typer och ett par mindre trevliga typer. Och barnet hade inte glömt bort sin mamma och det var fantastiskt att komma hem till familjen. Men ganska mycket ångest att komma tillbaka till jobbet. Eller "kontoret". Det är arbetsmiljön – (avsaknaden av) kollegiet – som får mig att vantrivas, inte jobbet i sig. Suck och pust. Måste ta mig i kragen och börja söka jobb. Känner mig bara så dränerad och kraftlös av den här grågråa vintern, utdragen förkylning och nu dessutom sjukt barn. Jämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar