lördag 8 mars 2014

självömkan

Det är hög tycka synd om mig själv-faktor här idag. Barnet har krupphosta och är därmed sjukare än hon någonsin varit innan. Första antibiotikan med allt vad det innebär (tvångsmatning av medicin, lös mage och kräkningar) på gång. Och jag, som precis höll på att tillfriskna från en förkylning har blivit sjukare igen, tappat rösten och blir andfådd av att gå i trappor. Så vi fick boka in allt roligt program (inget märkvärdigare än att träffa kompisar, men det var länge sedan jag ägnad mig åt något socialt med självvalt sällskap) i helgen. Jag klättrar på väggarna men är inte frisk nog att ta mig ut egentligen. Idag trotsade jag dock så pass att jag tog mig till stormarknaden för att ägna mig åt lite hederlig retail therapy. Vad jag unnade mig?

- ett par vårhandskar åt barnet
- en köksmatta
- en plasttraktor åt barnet
- en mirakelsvamp (alltså en tvättsvamp)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar